בישול טבעוני בריא – הרצאה

בישול טבעוני בריא – הרצאה

טבעונות דוגלת באכילה מהצומח בלבד: ללא בשר, עוף, ביצים, דגים ודבש. גם בטבעונות חשוב לדעת לאכול נכון ובריא, כיוון שקיים גם מזון טבעוני שהוא מעובד ואינו בריא. כמו כן לכל אדם יש להתאים את התזונה הספציפית שהיא טובה עבורו.

ישנם שלושה כללי זהב עבור בישול טבעוני בריא:

  • מידת חומציות המזון
  • אינדקס גליקמי
  • דל גלוטן

חומציות המזון – מזון המומלץ לבריאות נוטה לבסיסיות. ה-PH שלנו בדם הוא בסיסי – 7.365 בקירוב. תנודה קלה ברמת החומציות בדם גורמת לסימני מצוקה. לרוב התסמינים הראשונים קלים, אולם ככל שחוסר האיזון ממשיך הם הולכים ומתגברים, והם יכולים להתבטא החל באלרגיה, עייפות וכלה בסרטן. בהרצאה אציג את מדד חומציות ואמליץ לכם על מזונות בעלי חומציות בינונית ונמוכה ומזונות בסיסיים.

אינדקס גליקמי – קשור למהירות פירוק הפחמימות בגופנו. ככל שהפחמימה מתפרקת במהירות ומעלה את רמות הסוכר בדם באופן מידי נחשבת לתזונה בעלת אינדקס גליקמי גבוה ואם הפחמימות מתפרקות לאט נחשבת לתזונה בעלת אינדקס גליקמי נמוך. תזונה זו חשובה לסוכרתיים, לאנשים שסובלים מנפילות סוכר ומי שרוצה לשמור או לרדת במשקל. התזונה העדיפה היא בעלת אינדקס נמוך.

מזון דל גלוטן – אנחנו שומעים על דיאטות ללא גלוטן גם לאנשים שאין להם צליאק. אכן הרבה אנשים רגישים לגלוטן של החיטה, אבל לא לגלוטן של השיפון והכוסמין. עם מה ניתן לאפות ואיך אפשר להמשיך להנות ממאפים?

 

בהרצאה זו תצאו עם ידע מעשי מדויק וטיפים בנושא בישול טבעוני בריא.

 

צרו קשר למידע נוסף

להזמנת הרצאה

בחזרה לחנות

Print Friendly, PDF & Email